Heb jij problemen op het gebied van je werk en inkomen? Hoe eerder we je kunnen helpen met advies, hoe kleiner de kans dat een probleem uit de hand loopt. Neem dus snel contact op.

Hulp en advies

Het Contactcenter staat voor iedereen klaar die in de horeca werkt. Stel hier je vragen over je salaris, vakantie-uren, pensioen of uitkering en alles wat te maken heeft met jouw werk.

Ga voor persoonlijk advies naar onze contactpagina.


Algemene voorwaarden juridische hulp

Als er sprake is van een arbeidsconflict, kun je als lid van FNV Horeca rekenen op juridische hulp. Wanneer je het volgende pakket hebt ontvang je kosteloos juridisch advies én juridische bijstand:


Voor nieuwe leden met het pakket Zeker! of Pinot Gris geldt tijdens het eerste half jaar lidmaatschap alleen recht op (schriftelijke) hulp en ondersteuning bij juridische geschillen en recht op ondersteuning bij bezwaarschriftprocedures en gerechtelijke procedures, nadat je je ertoe hebt verplicht om tenminste twee jaar na aanvang van het lidmaatschap lid te blijven én je het bedrag ter hoogte van twee jaar contributie vooraf hebt voldaan. Na het eerste halfjaar heb je recht op gratis hulp en ondersteuning. Bekijk de algemene voorwaarden individuele rechtshulp.

Ben je lid geworden vóór 1 oktober 2010? Dan gelden andere algemene voorwaarden individuele rechtshulp.

Juridische hulp

De juridische afdeling bestaat uit juridisch medewerkers, advocaten en één procesjurist. Zij worden bijgestaan door het Contactcenter waar leden en niet-leden (juridische) vragen kunnen stellen over arbeidsgerelateerde zaken. Daarnaast wordt de juridische afdeling ondersteund door het secretariaat.

Eerstelijnshulp: telefonisch advies

Het Contactcenter van FNV Horeca verleent de eerstelijnshulp, door middel van telefonisch advies.

Tweedelijnshulp: een dossier

Ben je lid en kan jouw probleem niet telefonisch worden opgelost? Dan vragen we je een formulier in te vullen. Dit ontvang je na contact met ons Contactcenter. Na ontvangst van het door jou ingevulde formulier en de bijlagen maakt het secretariaat een dossier aan voor de afdeling Juridische Zaken. Dit dossier wordt door één van de juristen in behandeling genomen. Dit noemen we de tweedelijnshulp. Is jouw dossier al in behandeling bij ons, dan kun je rechtstreeks contact opnemen met het juridisch secretariaat via 088-3680244.

Derdelijnshulp: naar de rechter

Als de jurist de kwestie niet kan oplossen wordt een werkgever voor de rechter gedaagd. Dit noemen we derdelijnshulp. De advocaat van FNV Horeca of een advocatenkantoor staat je in dat geval bij.

Inloggen Mijn FNV Horeca

Wachtwoord vergeten?
Nu registreren.